НАЦЫЯНАЛЬНЫ БАНК РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ
Кантакт-цэнтр

+375 17 306-00-02

Павышэнне рэйтынгу Рэспублікі Беларусь у справаздачы Сусветнага банка "Вядзенне бізнесу" па паказчыку "Атрыманне крэдыту" (адказны выканаўца – Нацыянальны банк)

Цяпер у Рэспубліцы Беларусь ідзе паслядоўны працэс, накіраваны на ўдасканаленне дзелавога клімату, вядзенне бізнесу і павышэнне інвестыцыйнай прывабнасці нашай дзяржавы.

Адказным выканаўцам па паляпшэнні паказчыка "Атрыманне крэдыту" з'яўляецца Нацыянальны банк.

Павышэнне рэйтынгу Рэспублікі Беларусь у справаздачы Сусветнага банка "Вядзенне бізнесу" па паказчыку "Атрыманне крэдыту" дазволіць не толькі ацаніць меры,якія прымаюцца ў краіне, па ступені спрыяльнасці вядзення бізнесу, але і будзе садзейнічаць прыцягненню ў рэспубліку неабходных замежных інвестыцый, паляпшэнню іміджу дзяржавы на сусветнай арэне.

Прымаючы пад увагу асаблівую важнасць адносін, якія мяркуюцца да рэгулявання, а таксама з улікам вопыту краін, якія маюць высокі рэйтынг, распрацаваны праект Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь "Аб некаторых пытаннях рэгулявання абцяжаранняў рухомай маёмасці і маёмасных правоў" (далей – праект Дэкрэта).

Задачай падрыхтоўкі праекта Дэкрэта з'яўляецца забеспячэнне доступу зацікаўленых да інфармацыі аб абцяжарваннях рухомай маёмасці і маёмасных правоў, прававое рэгуляванне адносін па рэалізацыі правоў у дачыненні да абцяжаранай рухомай маёмасці.

Прадметам прававога рэгулявання праекта Дэкрэта з'яўляецца любая рухомая маёмасць, на якую ўстаноўлены абцяжаранні (заклад), г. зн. існуе забеспячальны інтарэс , а таксама прадметам абцяжарання можа быць рухомая маёмасць і маёмасныя правы, якія ўзнікнуць у будучым.

У адпаведнасці з праектам Дэкрэта ўстанаўліваецца прынцыпова новая сістэма ўліку абцяжаранняў, парадак чарговасці задавальнення патрабаванняў крэдытораў за кошт абцяжаранай маёмасці і рэалізацыі такой маёмасці і маёмасных правоў абцяжараным. У залежнасці ад падставы ўзнікнення мяркуецца дзяленне абцяжаранняў на два віды: прыватныя і публічныя.

Так, праект Дэкрэта ўстанаўлівае безумоўны прыярытэт публічнага абцяжарання (падатковыя, мытныя плацяжы і інш.) над прыватным (заклады банка). Абцяжараны з найвышэйшым прыярытэтам (публічным) мае пераважнае права на абарачэнне спагнання на прадмет клопату і не ўступае ў канкурэнцыю з прыватнымі абцяжаранымі.

Гэтыя палажэнні праекта Дэкрэта цяпер не знайшлі ўзгодненых пазіцый. У прыватнасці, існуе пазіцыя аб устанаўленні прыярытэту ў задавальненні патрабаванняў крэдытораў у залежнасці ад даты рэгістрацый апавяшчэнняў аб абцяжаранні пры ўмове, што праектам Дэкрэта не будзе змяняцца існуючая ў заканадаўстве Рэспублікі Беларусь прыярытэтнасць абцяжаранняў у адносінах адзін да аднаго.

Праектам Дэкрэта прадугледжваецца рэгістрацыя апавяшчэнняў аб абцяжараннях рухомай маёмасці шляхам унясення запісаў у рэестр апавяшчэнняў аб абцяжараннях рухомай маёмасці і маёмасных правоў. Такім чынам, тэхнічныя ўмовы доступу да інфармацыі забяспечваюцца шляхам стварэння і функцыянавання рэестра апавяшчэнняў аб абцяжараннях рухомай маёмасці і маёмасных правоў (далей – рэестр).

Стварэнне рэестра прадугледжвае забяспячэнне адкрытасці, інфармаванасці і ўпэўненасці ўдзельнікаў эканамічных адносін шляхам заключэння большай колькасці дагавораў на больш выгадных умовах. Таксама гэта будзе садзейнічаць якаснаму паляпшэнню грамадзянскага абароту, павышэнню прававой культуры ўдзельнікаў і рэалізацыі прынцыпу разумнасці і добрасумленнасці пры ажыццяўленні грамадзянскіх правоў і абавязкаў.

Звесткі, унесеныя ў рэестр, з'яўляюцца адкрытымі для ўсіх юрыдычных і фізічных асоб. Рэгістрацыя ў рэестры таксама мае сваёй мэтай прадастаўленне інфармацыі трэцім асобам аб тым, што маёмасць пэўнага суб'екта можа быць абцяжарана.

Для таго каб працэс рэгістрацыі быў максімальна простым і хуткім, дакументы для рэгістрацыі прадстаўляць не патрабуецца. Асоба, якая ўносіць інфармацыю ў рэестр, з'яўляецца непасрэдна зацікаўленай у яе правільнасці і дакладнасці.

Праектам Дэкрэта ўстанаўліваецца, што рэестр будзе функцыянаваць бесперапынна і будзе даступны для ўнясення запісаў і пошуку праз глабальную камп’ютарную сетку Інтэрнэт 24 гадзіны ў суткі 7 дзён у тыдзень. З мэтай памяншэння рызыкі ўнясення няпоўнай інфармацыі ці інфармацыі, якая не адносіцца да рэгістрацыі, унясенне звестак у рэестр плануецца ажыццяўляць шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы на сайце рэестра.

На думку спецыялістаў МФК, актыўныя дзеянні ў гэтым напрамку могуць забяспечыць атрыманне Рэспублікай Беларусь каля 4 балаў у рэйтынгу "Вядзенне бізнесу". Пры гэтым максімальна 2 балы за рэестр абцяжаранняў рухомай маёмасці і 2 балы за рэестр у сферы эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтва).

У мэтах паляпшэння інвестыцыйнага клімату і павышэння рэйтынгу Рэспублікі Беларусь, па метадалогіі Сусветнага банка, Нацыянальным банкам будзе распрацавана новая канцэпцыя нарматыўнага прававога акта, які рэгулюе пытанні забяспечаных здзелак, і з улікам меркавання зацікаўленых (Асацыяцыяй беларускіх банкаў, Міністэрствам юстыцыі) працягнецца работа па падрыхтоўцы адпаведнага нарматыўнага прававога акта.

Зваротная сувязь: