НАЦЫЯНАЛЬНЫ БАНК РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ
Кантакт-цэнтр

+375 17 306-00-02

Адміністрацыйныя працэдуры па ўключэнні юрыдычных асоб у рэестр мікрафінансавых арганізацый, выдачы пасведчання аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый, выдачы дубліката пасведчання аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый, ўнясенню змяненняў у рэестр мікрафінансавых арганізацый, выключэння з рэестра мікрафінансавых арганізацый

Уключэнне юрыдычных асоб, якія з'яўляюцца мікрафінансавымі арганізацыямі, у рэестр мікрафінансавых арганізацый ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2014 г. № 325 "Аб прыцягненні і прадастаўленні пазык, дзейнасці мікрафінансавых арганізацый" у парадку, вызначаным пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 14 лістапада 2014 г. № 692 "Аб устанаўленні форм заявы і пасведчання аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый, мінімальнага памеру статутнага фонду камерцыйнай мікрафінансавай арганізацыі і зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку стварэння і вядзення рэестра мікрафінансавых арганізацый".

Для ўключэння ў рэестр мікрафінансавай арганізацыі неабходна прадставіць наступныя дакументы:

  • заяву аб уключэнні юрыдычнай асобы ў рэестр мікрафінансавых арганізацый у двух экзэмплярах, складзеную па форме, зацверджанай пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 14 лістапада 2014 г. № 692;
  • копію статута;
  • копію дакумента, які пацвярджае фарміраванне статутнага фонду юрыдычнай асобы (для камерцыйных арганізацый);
  • засведчаныя ва ўстаноўленым парадку копіі дакументаў, якія пацвярджаюць наяўнасць у кіраўніка юрыдычнай асобы вышэйшай юрыдычнай ці эканамічнай адукацыі альбо іншай вышэйшай адукацыі з дадаткам завераных ва ўстаноўленым парадку копій дакументаў, якія пацвярджаюць праходжанне перападрыхтоўкі на ўзроўні вышэйшай адукацыі па спецыяльнасці юрыдычнага або эканамічнага профілю;
  • завераную ва ўстаноўленым парадку копію працоўнай кніжкі кіраўніка юрыдычнай асобы за апошнія два гады дзейнасці, якія папярэднічаюць даце падачы дакументаў аб уключэнні ў рэестр;
  • арыгінал і копію дакумента аб адсутнасці ў кіраўніка юрыдычнай асобы непагашанай або нязнятай судзімасці за здзяйсненне злачынства супраць уласнасці і парадку ажыццяўлення эканамічнай дзейнасці і аб адсутнасці пастановы органа крымінальнага праследавання аб узбуджэнні крымінальнай справы ў дачыненні кіраўніка юрыдычнай асобы альбо прыцягненні яго ў якасці падазронага або абвінавачанага па крымінальнай справе, датаванага не пазней за шэсцьдзясят каляндарных дзён да дня падачы заявы (калі іншы тэрмін дзеяння не пазначаны ў самім дакуменце) (Даведка з МУС (УУС аблвыканкамаў));
  • арыгінал і копію дакумента, які пацвярджае адсутнасць устаноўленых фактаў ажыццяўлення вінаватых дзеянняў кіраўніком юрыдычнай асобы, якія прывялі да банкруцтва юрыдычнай асобы, якія ўступілі у законную сілу рашэннем суда (Даведка з Вярхоўнага Суда);
  • справаздачу аб прыбытках і стратах або іншыя дакументы ў выпадку, калі юрыдычная асоба вядзе ўлік у кнізе ўліку даходаў і расходаў арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія прымяняюць спрошчаную сістэму падаткаабкладання, аб выніках гаспадарчай дзейнасці за апошні каляндарны год ажыццяўлення дзейнасці (для юрыдычных асоб, якія ажыццяўлялі дзейнасць у названы перыяд).

Дакументы, якія змяшчаюць больш за адзін ліст, павінны быць прашытыя, пранумараваныя, змацаваныя пячаткай і падпісаныя ўпаўнаважанай асобай. На абароце апошняга ліста дакумента, які змяшчае больш за адзін ліст, робіцца адзнака аб колькасці пранумараваных і прашытых у дакуменце лістоў, якая завяраецца подпісам кіраўніка або ўпаўнаважанай асобы і змацоўваецца пячаткай.

Заява аб уключэнні юрыдычнай асобы ў рэестр мікрафінансавых арганізацый прадастаўляецца ў Нацыянальны банк упаўнаважанай асобай юрыдычнай асобы (кіраўніком або іншай асобай па даверанасці) асабіста або накіроўваецца па пошце заказным пісьмом.

Асабістая падача заяў аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый ажыццяўляецца па адрасе: г. Мінск, вул. Талстога, 6.

Адрас для накіравання заяў аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый заказным пісьмом па пошце, а таксама для накіравання зваротаў па пытаннях мікрафінансавай дзейнасці: 220008, г. Мінск, пр-т Незалежнасці, 20.

Разгляд заявы і выдача пасведчання аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый ажыццяўляецца на працягу 15 рабочых дзён пасля атрымання названых дакументаў.

Для ўнясення змяненняў у рэестр мікрафінансавых арганізацый у выпадку змяненняў наймення юрыдычнай асобы, месца знаходжання або іншых звестак, указаных у заяве аб уключэнні юрыдычнай асобы ў рэестр мікрафінансавых арганізацый (за выключэннем звестак аб памеры паявога фонду некамерцыйнай мікрафінансавай арганізацыі, створанай у форме спажывецкага кааператыва, аб членах спажывецкага кааператыва, якія не з'яўляюцца заснавальнікамі, аб кошце маёмасці некамерцыйнай мікрафінансавай арганізацыі, створанай у форме фонду), мікрафінансавая арганізацыя на працягу 10 рабочых дзён абавязана звярнуцца ў Нацыянальны банк шляхам падачы (нарачным або па пошце) заявы аб унясенні змяненняў у рэестр у адвольнай форме з указаннем звестак, якія патрабуюць карэкціроўкі. Пры змяненні звестак аб членах спажывецкага кааператыва, якія не з'яўляюцца заснавальнікамі (калі такія маюцца), некамерцыйная мікрафінансавая арганізацыя на працягу 20 рабочых дзён абавязана звярнуцца ў Нацыянальны банк шляхам падачы заявы аб унясенні змяненняў у рэестр у адвольнай форме з указаннем звестак, якія патрабуюць карэкціроўкі.

Унясенне змяненняў у рэестр ажыццяўляецца на працягу 5 рабочых дзён пасля паступлення заявы..

Для выдачы дубліката пасведчання аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавыя арганізацыі прадстаўляюць (нарачным або па пошце) заяву аб выдачы дубліката пасведчання аб уключэнні ў рэестр мікрафінансавых арганізацый у адвольнай форме з указаннем прычын выдачы дубліката. Выдача дубліката ажыццяўляецца на працягу 5 рабочых дзён пасля паступлення заявы.

Для выключэння з рэестра мікрафінансавая арганізацыя прадстаўляе (нарачным або па пошце) заяву аб выключэнні мікрафінансавай арганізацыі з рэестра ў адвольнай форме з указаннем прычын выключэння. Выключэнне мікрафінансавай арганізацыі з рэестра ажыццяўляецца на працягу 5 рабочых дзён пасля паступлення заявы.

Кантактная інфармацыя:

Упраўленне дыстанцыйнага кантролю Галоўнага ўпраўлення рэгулявання некрэдытных фінансавых арганізацый Нацыянальнага банка

  • Шуманская Аксана Валянцінаўна, тэл.: +375 17 218 38 12
  • Пазняк Наталля Мікалаеўна, тэл./факс: +375 17 218 38 11

 Пералік адміністрацыйных працэдур  Рэгуляванне мікрафінансавай дзейнасці